zaterdag 17 oktober 2015

Doelen

Het verlaten Dorp Doel, wat wij in oktober 2015 bezochten, 
zorgde bij mij voor inspiratie omtrent doelen in het leven.

Iedereen stelt zich doelen in zijn leven.
Wat zorgt er nou voor dat doelen worden behaald
en dat sommige doelen op de achtergrond verdwijnen.


Vooral met het ingaan van het nieuwe jaar start iedereen met goede voornemens.
Stoppen met roken, sporten, gezonder gaan leven en geld sparen.
Wat maakt dat we na enkele dagen of weken vele doelen 'vergeten'?


If you don't go after what you want
you'll never have it


Ook ik maak elk nieuw jaar een lijstje. Dat schrijf ik voor in mijn agenda.
Ik schrijf zo'n 10 punten op waar ik me dit jaar op wil gaan richten.
En ik formuleer mijn doelen in het hier en nu, alsof het al zo is en in de ik vorm.
Daardoor ontstaan krachtige zinnen die ik zo nu en dan terug lees.
En die mij steunen om deze doelen WEL uit te laten komen.

I choose to make the rest of my life
the best of my life!

Enkele van mijn doelen;
-Ik (be) leef het leven en geniet
-Ik zie de wereld door te reizen
-Mijn dieren, mijn familie en ikzelf leven in gezondheid en in voorspoed.
-Ik voel me gelukkig, gezond en bruis van de energie.
-Ik ontwikkel mezelf positief door (zelf) studie, persoonlijke ontwikkeling en
open te staan voor onverwachte leermomenten.

De zuiverheid van intuïtie
groeit door zelfkennis tot 
innerlijke wijsheid


Dat wat niet lukt, ach, daar probeer ik minder bij stil te staan.
Het zal een reden hebben. Misschien ben ik er nu nog niet aan toe,
om nu dit doel te behalen. En daar laat ik het dan bij...

Als duidelijk wordt dat je jouw doel niet bereikt,
verander dan niet je doel
verander je aanpak


Door een positieve instelling te hebben, ben ik er van overtuigd dat je kunt behalen
wat je wilt. Dat je mogelijkheden eindeloos zijn. En dat wanneer je ergens echt voor
gaat, dat het zal lukken!

Tijd en ruimte zijn daarin niet belangrijk.
Vol vertrouwen dat iets gaat lukken.
Zonder de verwachting over hoe iets uiteindelijk precies zal zijn.

Als ik geluk, liefde en positieve energie laat stromen,
ervaar ik dat het ook allemaal naar je terug stroomt.
En dit zal er voor zorgen, dat je je doelen wel haalt!


Het verlaten dorp Doel, al jaren een doel voor mij om te bezoeken.


Ik heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
Ik heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht
Ik stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
Ik heb getwijfeld over België...

15 oktober 2015 sta ik in Doel. Weer een prachtig doel behaald.
In sneltreinvaart en keihard genieten!

Live this life Suus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten