woensdag 22 juli 2015

Suus en Zoo

In de loop der jaren heb ik vele dieren om me heen verzameld.
Door mijn vrienden wordt mijn huis, zo nu en dan een kleine dierentuin genoemd.




Wat ik aan alle dieren zo prettig vind is dat ze oprecht zijn. Hun vriendschap is onvoorwaardelijk.
Dieren zijn onbevooroordeeld en zullen direct reageren op jouw gedrag.
Ze hebben geen verborgen agenda.
Ze zullen niet achter je rug over je roddelen.
Dieren zijn eerlijk en zijn in mijn leven naast mijn huisgenotes, ook mijn liefdes,
mijn (furry) kinderen, mijn co-therapeuten en mijn mede coaches. Zij helpen mij met mijn dagelijkse werkzaamheden.





Op dit moment zijn er een aantal dieren in mijn leven zeer belangrijk.

Allereerst mijn honden. Mees, Rain en Boy.
Ze helpen mij heel vaak tijdens mijn werkzaamheden als therapiehond begeleider.
Ze helpen mij mens en dier trainen.
Mees is mijn eerste hond, een grote goedzak, rustig, gemoedelijk en soms ook een doetje.
Rain is een leergierige, hele open hond. Die 20 keer het zelfde kunstje voor je doet. Ze heeft soms een grote mond en het ergste wat er bij haar kan gebeuren is dat ze je plat knuffelt.
Boy, is mijn pleeghond. Boy doet wat hij wil, is rustig en geniet hier van zijn oude dag.







Job is mijn 4 jarige paard. Een imposante ruin. Job is een heel chill paard.
Ik geniet elk dag van zijn kracht en rust, van zijn grootsheid.
Hij helpt mij bij het coachen van mensen als mede coach.









Spookie is onze kater.
Een kat met een grote persoonlijkheid.
Die soms denk dat hij hond is.
Spookie gaat wekelijks mee naar de dementerende ouderen om met hen te knuffelen.



Mijn dieren zijn geen gewone huisdieren,
Het zijn allemaal persoonlijkheden,
die elk hun eigen aandacht en liefde verdienen.
Elk dier heeft zijn eigen capaciteiten en aan mij is het om deze te vinden en ten volle te benutten.
Mijn dieren helpen mij bij vrijwel al mijn bedrijfsactiviteiten en ondersteunen mij bij mijn dagelijkse bezigheden. Ze zijn van onschatbare waarde voor mij!
Ze zijn onvervangbaar...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten